BEELDVERSLAG DELFT

NA VELE MAANDEN EINDELIJK WEER EVEN NAAR DE STAD DELFT GEWEEST EN TOCH OOK MAAR EVEN GEKEKEN IN DE STAD (ZATERDAG 25-04-2020)

 

IMAGE REPORT DELFT

AFTER MANY MONTHS FINALLY AGAIN WENT TO THE CITY DELFT AND YET ALSO BUT ALSO VIEWED IN THE CITY (SATURDAY 25-04-2020)

EEN ANTWOORD OP HET MYSTERIE VAN HET MENSELIJK LEVEN DOORGEVEN IN DELFT

TRANSFER AN ANSWER TO THE MYSTERY OF HUMAN LIFE IN DELFT

DE PARADIJSPOORT, EEN PLAATS WAAR WE VAAK HEBBEN OPGETREDEN. DE MAN VROEG ME JE HEBT ME TOCH NIET OP DE FOTO GEZET HE? IK WORD NAMELIJK GEZOCHT. IK ANTWOORDDE VRIENDELIJK- JA HOOR, EN DAN KUNNEN JE DUS GEMAKKELIJKER VINDEN. 

THE PARADISE GATE, A PLACE WHERE OFTEN WE HAVE PERFORMED. THE MAN ASKED ME YOU DIDN'T PUT ME IN THE PICTURE? I AM NAMELY WANTED. I ANSWERED FRIENDLY YES HEARD, AND THEN YOU MAY FIND EASIER.

Huet wordt beschouwd als de nestor

Een nestor kan worden omschreven als een eerbiedwaardige grijsaard. Het woord komt uit de Griekse mythologie van Homeros, waarin Nestor een wijze en verstandige koning is. Tegenwoordig wordt het woord af en toe nog gebruikt voor de oudste en wellicht meest wijze persoon van een groep. 

van de Nederlandse machinebouw. Huet heeft in vijfendertig jaar aan de Polytechnische School in Delft de eerste generaties wetenschappelijk opgeleide werktuigbouwkundigen in Nederland opgeleid. Naast onderwijs heeft hij jarenlang gewerkt aan civieltechnische plannen, met name wat betreft een open verbinding tussen Amsterdam en de Noordzee.

Huet schreef een groot aantal publicaties waarin hij zijn civieltechnische ontwerpen bleef promoten. Hij schreef ook enkele werken over zijn eigen werktuigbouwkundige ontwerpen; over de Koninklijke Academie in Delft, de Polytechnische School en het hoger onderwijs; en over arbeidsomstandigheden.

Huet is considered to be the nestor of Dutch mechanical engineering. In thirty-five years at the Polytechnic School in Delft, Huet trained the first generations of scientifically trained mechanical engineers in the Netherlands. In addition to education, he has worked on civil engineering plans for years, particularly regarding an open connection between Amsterdam and the North Sea.

Huet wrote a large number of publications, in which he continued to promote his civil engineering designs. He also wrote some works about his own mechanical engineering designs; about the Royal Academy in Delft, the Polytechnic School and higher education; and about working conditions.

Adrien Huet was een zoon van Pierre Josué Louis Huet en Geertuida Paulina Aletta Ledeboer. Zijn vader was Waals predikant te Amsterdam uit een familie van Waalse predikanten, die overleed toen Adrian Huet 10 jaar oud was. Na de lagere school zat hij op de kostschool van G.H. Westbroek te Schoonhoven in het Doelenhuis. 

Omdat Huet ingenieur wilde worden, bezorgde zijn moeder hem een leer- en werkplek bij de Koninklijke Fabriek van Stoom en andere Werktuigen, de machinefabriek van Paul van Vlissingen en Dudok van Heel te Amsterdam, die later Werkspoor werd. In de opvolgende vijf jaar werkte Huet als gewone arbeider, en soms als opzichter, bij verschillende afdelingen van de fabriek. Hierbij kreeg hij een inzicht in werktuigen als op die leeftijd slechts aan weinig ingenieurs ten deel valt. De ingenieur van de fabriek F. W. Brade, oud-genie-officier, wijdde hem verder in allerlei geheimen der werktuigkunde in.


Koninklijke Fabriek van Stoom en andere Werktuigen, 1876
In de avond werd hij onderwezen in wiskunde en werktuigkunde door R. van der Weerd, die in die tijd voor de Volksbibliotheek-boekenreeks een boekje had geschreven over rekenkunde. Van september 1856 tot augustus 1857 ontving Huet in Amsterdam privaatonderwijs in hogere wiskunde, mechanica en natuurkunde van Franciscus Johannes Stamkart om zich voor te bereiden op het hoger onderwijs.

In september 1857 begon Huet aan de Koninklijke Academie te Delft. Na een afgelegd examen werd hij op gezag van Gerrit Simons onmiddellijk in het tweede studiejaar geplaatst. In de kerstvakantie werd hem echter medegedeeld, dat hij tot het derde studiejaar overging. Anderhalf jaar later, in de zomer van 1859, deed hij met goed gevolg het eindexamen voor civiel ingenieur. Na slechts twee jaren studie aan de Koninklijke Academie verwierf hij het diploma, en dat was iets dat voor en na hem nimmer door enig leerling is gedaan.

Studiereis na zijn opleiding Bewerken
Na zijn afstuderen maakte Huet een langere studiereis naar het buitenland, in het bijzonder naar Engeland. Huet beschouwde dit de afronding van opleiding, en schreef hierover in 1871:

"In de maand December van het jaar 1860 vertrok ik uit Amsterdam naar België om van daar naar Engeland te gaan, voorts een deel van Frankrijk en Zwitserland te bezoeken en eindelijk door Duitsland naar ons vaderland weder te keren, alwaar ik na een afwezigheid van zeven maanden in juni 1861 terugkwam.
Het doel dezer reis was vermeerdering van kennis op technisch gebied en voltooiing der studiën, die ik op praktisch en op theoretisch gebied had gemaakt gedurende de jaren 1851-1856 in de fabriek van de H.H. Van Vlissingen en Van Heel te Amsterdam, en van 1857-1859 aan de voormalige Koninklijke Akademie te Delft..."

Adrien Huet was the son of Pierre Josué Louis Huet and Geertuida Paulina Aletta Ledeboer. His father was a Walloon minister in Amsterdam from a family of Walloon pastors,  who died when Adrian Huet was 10 years old. After primary school, he attended G.H. Westbroek in Schoonhoven in the Doelenhuis. 

Because Huet wanted to become an engineer, his mother provided him with a learning and work place at the Royal Factory of Steam and other Tools, the machine factory of Paul van Vlissingen and Dudok van Heel in Amsterdam, which later became Werkspoor. Over the next five years, Huet worked as a regular worker, and sometimes as a supervisor, in various departments of the factory. He gained insight into tools when only a few engineers were involved at that age. The engineer of the factory F. W. Brade, former engineer officer, further introduced him to various secrets of mechanics.


Royal Factory of Steam and Other Tools, 1876
In the evening he was taught mathematics and mechanics by R. van der Weerd, who at the time had written a booklet on arithmetic for the Volksbibliotheek book series. [5] From September 1856 to August 1857, Huet received private education in higher mathematics, mechanics and physics from Franciscus Johannes Stamkart in Amsterdam to prepare for higher education.

In September 1857 Huet started at the Royal Academy in Delft. After having passed the exam, he was immediately placed in the second year of study on the authority of Gerrit Simons. During the Christmas holidays, however, he was informed that he was transferring to the third year of study. A year and a half later, in the summer of 1859, he successfully passed the civil engineering final exam. After only two years of study at the Royal Academy, he obtained the diploma, which was something that was never done by any student before and after him. [4]

Study trip after his training Edit
After graduation, Huet made a longer study trip abroad, in particular to England. Huet considered this the completion of training, and wrote about this in 1871:

"In the month of December of the year 1860 I left Amsterdam to Belgium to go from there to England, to visit part of France and Switzerland and finally return to Germany by our homeland, where after an absence of seven returned in June 1861.
The aim of this trip was to increase knowledge in the technical field and to complete the studies that I had made in the practical and theoretical fields during the years 1851-1856 in the factory of the H.H. Van Vlissingen and Van Heel in Amsterdam, and from 1857-1859 at the former Royal Academy in Delft .

DE PLAATS WAAR OP 25-4-2020 IN DE OCHTEND EEN ONGELUK GEBEURDE. EEN RACENDE FIETS DIENDE AF TE REMMEN OM TE KUNNEN PASSEREN, MAAR WAS IN ZO´N VOLLE VAART DAT HIJ MET FIETS EN AL TEGEN DE KANT VIEL, ZIJN MOOIE RACEBROEKJE WAS DAARBIJ HELEMAAL KAPOT GEGAAN.

THE PLACE WHERE HAS AN ACCIDENT IN THE MORNING. A TOO FAST BIKE DID BRAKE TO PASS BUT FALL DOWN WITH HIS BICYCLE AND IN HIS TROUSERS THERE WAS A VERY BIG CRACK

Maak jouw eigen website met JouwWeb